Wondershare Filmora Review: En lättanvänd videoredigerare för nybörjare och proffs

Wondershare Filmora Review: En lättanvänd videoredigerare för nybörjare och proffs Videoredigering är en hobby och ett yrke som är tillräckligt attraktivt för att spendera tid på att leta efter pålitlig programvara för det. Oavsett om man ska publicera intressanta videor på sociala nätverk, eller för att ta ett företag till en annan nivå från innehållsförslaget, är Wondershare Filmora ett av de mest använda verktygen idag. Ärligt, Antalet datorprogram och applikationer för videoredigering har ökat dramatiskt de senaste åren, antingen på grund av den större förkärleken för publikationer på sociala nätverk, på grund av tillväxten av influencer-kanaler, eller på grund av att internetanslutningar och kvaliteten på skärmar tillåter, att idag, Att njuta av videor är mycket mer attraktivt än att läsa eller titta på fotogallerier. För att komma med på tåget, för att skapa attraktivt innehåll som väcker publikens uppmärksamhet eller för att ge en positiv boost till kreativiteten finns verktyg som Wondershare Filmora som helt uppfyller alla de krav som en användare kan ha, oavsett om det är en videofantast eller ett proffs inom den audiovisuella branschen.

Huvudfördelarna med Filmora

Som nämnts tidigare finns det för närvarande många alternativ, men ett av de mest kompletta är Filmora, en programvara från Wondershare som inte bara är tillgänglig för Windows, utan också kan erhållas i en mobilapplikation, som lyfter de kreativa och redigeringsmöjligheterna till nya nivåer. Förutom det finns det många anledningar skapa videor med Filmora Det kan vara det bästa beslutet, oavsett om du gör videor för personligt bruk eller som en del av professionella projekt.

Minimikrav

Denna videoredigeringsprogramvara har fått rykte om sig att vara tung och med enorma krav på datorhårdvara, och det har att göra med antalet plugins och de format den hanterar. Men medan vissa alternativ tar upp mycket diskutrymme och har höga krav, är Filmora en kraftfull programvara i funktioner, idealisk för professionell användning, men vars minimikrav är uppnås även för fritids- eller studieändamål.

Det mest intuitiva gränssnittet på marknaden

Använd en professionell videoredigerare Det betyder inte nödvändigtvis att du måste vara en redigerare, vilket i Filmoras fall bevisas av en intuitiv plattform, full av tillgängliga funktioner som minskar inlärningskurvan och låter en person redigera en video på kort tid, uppmuntrar sin kreativitet och till och med ger nya kvalitetsnivåer till sina produktioner. .

effekter och övergångar

Snabb och slow motion, texteffekter, övergångar och färgkorrigering - i den bästa stilen av en filmproduktion - allt är möjligt med Filmora och utan att behöva köpa alla betalpaket. Men utöver det, redigeringsmöjligheterna med redan fördesignade paket och effekter - som minskar tiden och inte tar ifrån kvaliteten - De låter dig ha en kvalitetsvideo på kort tid.

Specialeffekter

Om du, på grund av videons tema eller av professionella skäl, vill använda specialeffekter, Filmora är den idealiska programvaran för att göra det, på grund av inkluderingen av den gröna skärmen, som ger plats åt tusentals kreativa möjligheter.

Videoexportkvalitet

En av de saker som många videoredigeringsalternativ kämpar med är videoexport, både i format och upplösning. I det specifika fallet med Filmora, Den är kompatibel med olika videoformat och upplösningar allt från standard till 4K, att kunna välja flera utan att behöva ta till konverteringsverktyg senare.

Processautomation

Vid videoredigering förtjänar inte alla bildrutor unik behandling, Tvärtom, många delar av en video arbetas på samma sätt. Filmora är idealiskt för dessa fall, vilket gör att du kan lägga till ljud-, färg- och finjusteringskorrigeringar till flera klipp samtidigt.