Audeze Penrose X recension | Jämförelsen

Två minuters granskning

Audeze Penrose Prisklassen blir inte lidande. Som ett par aktiva hörlurar är Audeze Penrose X alltid på, så du kommer förmodligen att märka vitt brus under användning. Men när du väl hör det är det svårt att blockera, och det kom verkligen i vägen för vår njutning av att använda hörlurarna.

Men vi upptäckte att när vi lekte med Audeze Penrose X-hörlurarna kunde vi plocka fram ljuddetaljer som vi tidigare hade missat. Basen var tight och kraftfull, och det är tydligt att de 100 mm plana magnetiska drivrutinerna var expertinställda för att ge utmärkta detaljer och klarhet. Även om det är ett par med slutna hörlurar, levererade Audeze Penrose X också utmärkt bildåtergivning och en otroligt bred ljudbild. Detta gör det till ett idealiskt utställningsfönster för Xbox Series X:s rumsliga ljud, särskilt Dolby Atmos, som Audeze Penrose Tyvärr är hörlurarnas kontroller inte lika berömvärda som mikrofonen, eftersom vi tyckte att kontrollerna var opraktiska och mikrofonen särskilt nedslående på grund av dess dämpade ljudkvalitet. Detsamma kan sägas om plastkroppen och gröna accenter, som gör att hörlurarna ser ganska billiga ut; Bommikrofonen är dock avtagbar, ifall du vill använda den utomhus. Medan vi hittade Audeze Penrose Lägg till en premiumprislapp så är det tydligt att Audeze Penrose X har för många kompromisser för att helhjärtat rekommendera.

Audeze Penrose X Pris och releasedatum

Audeze Penrose Arctis Pro Wireless. Liksom de flesta trådlösa spelheadset på marknaden är Audeze Penrose X designade för att fungera främst på Xbox och PC-konsoler, men inte PlayStation. Om du är en PS299-spelare och intresserad av dessa hörlurar måste du skaffa Audeze Penrose istället. Audeze Penrose

Design

Auriculares Audeze Penrose X

(Bildkredit: framtid) För oss ser Audeze Penrose X inte ut som en hjälm för 299 €, och den känns verkligen inte som en hjälm heller. Även om byggkvaliteten inte bör klandras, skriker inte helt plastmaterial och öronkuddar i konstläder efter förstklassig byggkvalitet, och vi önskar att Audeze hade klarat sig utan några fula gröna accenter som ger hörlurarna en ekonomisk, liknande en leksak. utseende. Lyckligtvis kompenserar Audeze för hörlurarnas oinspirerande utseende med bra designbeslut, såsom vridbara öronkåpor, som är användbara om du vill vira hörlurarna runt halsen, och en löstagbar bommikrofon. Detta ger burkarna lite mer mångsidighet om du letar efter ett par hörlurar att använda utanför spelet och inte vill sitta fast med en stor mikrofon ansluten, som till exempel GSP 670. Vi tyckte att kontrollerna inbyggda i hörlurarna var besvärliga. Att slå på hörlurarna är lika enkelt som att hålla ned strömknappen i tre sekunder, där du möts av en bekväm ljudsignal. Du kan sedan välja mellan Wireless, Bluetooth och Aux med en knapptryckning. Det finns ett rullningshjul för total volym och mikrofonvolym, men vi hade svårt att justera volymen till den exakta nivån vi ville ha. Du kan också inaktivera eller avaktivera mikrofonen med en strömbrytare på vänster öronkåpa. Ett element som ärligt talat inte fungerar som förväntat är hur användaren uppmanas att balansera spel och röstchatt. Du måste sänka mikrofonens volymratt och sedan öka eller minska spel-/röstvolymen i enlighet med detta. Detta är inte på något sätt en enkel bedrift och kräver ofta att du av misstag sänker din mikrofon, röstchatt eller spelvolym. Lyckligtvis Audeze Penrose Men hörlurarna måste fortfarande vara på för att de ska fungera, så tänk på det om du räknar med att fortsätta spela efter att batteriet tar slut. När det kommer till komfort passar Audeze Penrose X inte alla. Vi tyckte att de var mer än tillräckliga i våra spelsessioner, men om du är känslig för klämtryck, vet att dessa hörlurar kommer att klämma ditt huvud hårt. Det översta pannbandet gör ett bra jobb med att ge ytterligare stöd, men återigen fann vi att öronkåporna håller sig tätt tack vare trycket som öronkåporna ger. Hjälmen är också tung, väger 3,5 gram. På tal om det, hörlurarna är lite små för vår smak. Medan våra öron tack och lov inte har rört det inre nätet, är det fortfarande lite klaustrofobiskt för gamla tasshål.

Ljudprestanda

Diadema Audeze Penrose X

(Bildkredit: Future) Trouble in Paradise Vi berättade för Audeze om väsande problemet och fick ett andra par Audeze Penrose X-hörlurar för testning som lovade att åtgärda problemet. Tyvärr var så inte fallet, eftersom även det andra paret led av ett märkbart sus. När det kommer till ljudprestanda finns det bara ett ord som exakt beskriver ljudkvaliteten hos Audeze Penrose X, och det är fenomenalt. Inte bara är Audeze Penrose X tillräckligt hög, men den trohet som dessa dyra burkar kan extrahera från videospel är verkligen häpnadsväckande. Vi upptäckte ljudsignaler som vi inte ens visste fanns när vi spelade äldre titlar, och för ett par hörlurar med sluten baksida var prestanda vid användning av ett rumsligt ljudformat som Dolby Atmos utmärkt. Om du är en konkurrenskraftig spelare som letar efter alla möjliga fördelar du kan få på slagfältet, bör Penrose X finnas i din arsenal. Vi slutade aldrig höra fotsteg blandas bakifrån eller hade problem med att lokalisera den exakta platsen för skotten. Återigen är ljudkvaliteten i dessa hörlurar verkligen exceptionell tack vare deras stora 100 mm plana magnetiska drivrutiner och frekvenssvarsområde på 10Hz till 50kHz. Men... och detta är ett stort problem, det finns ett märkbart och ihållande ljudväsande när du använder Audeze Penrose X som tyvärr försämrar hela upplevelsen. Så fort du slår på hörlurarna kommer du att kunna höra en liten mängd vitt brus, som kan höras under tystare stunder när du spelar. Din känslighet för konstant hörlursväsande är helt subjektiv, men just den här recensenten har funnit att det är en deal breaker. Ljudet blev ännu värre när sidotonen var på, men även när den var avstängd var mikrofonen avstängd och avkrokad, vi var fortfarande föremål för ett konstant lätt sus. Om Audeze kan hitta ett sätt att ytterligare minska bakgrundsbruset för att minska det, skulle vi definitivt rekommendera dessa hörlurar baserat på enbart ljudkvaliteten.

Batteritid och trådlös anslutning

För trådlösa hörsnäckor har Audeze Penrose X en anständig batteritid. Du får 15 timmars uppspelning från en tre timmars laddning, och tack vare USB-C-ingången fann vi att laddningen är hur lätt som helst. Vi upplevde inte heller några anslutningsproblem, vilket alltid är ett problem när du använder ett par trådlösa spelburkar. Att använda den medföljande 2.5 GHz trådlösa dongeln fungerade utan ansträngning, och det finns en liten omkopplare för dig att välja mellan Xbox- eller PC-läge.

Mikrofonkvalitet och enhetskompatibilitet

Auriculares giratorios Audeze Penrose X

(Bildkredit: Future) Ett annat område där Audeze Penrose X faller platt är kvaliteten på hörlurarnas mikrofon. Efter att ha börjat prata med festen fick vi höra att våra röster var dova och leriga, som om vi var under vattnet. Vi kunde inte fixa detta oavsett hur exakt vi placerade mikrofonen, och vi försökte också ta bort popfiltret, vilket inte försvann problemet. För att ytterligare testa kvaliteten på mikrofonen spelade vi in ​​oss själva med en Windows 10 PC, vilket bekräftade att mikrofonen var som beskrivits av de vi spelade med. Så detta är ett nedslående resultat, särskilt med tanke på att Audeze hävdar att mikrofonen är "sändningskvalitet" i sitt marknadsföringsmaterial. Köpare bör också veta hur Audeze Penrose X fungerar med iOS-enheter, eller mer specifikt, hur det inte fungerar. Du kan fortfarande ansluta till bluetooth, men om du vill komma åt Audeze HQ-appen, som låter dig justera bluetooth, mikrofon och röst-/spelvolym på din telefon, har du ingen tur. Du kan inte heller växla mellan fem EQ-inställningar i farten och kommer att sitta fast med skrivbordsappen.

Ska jag köpa Audeze Penrose X-hörlurarna?

Köp den om...

Du bryr dig bara om ljudkvaliteten
Audeze Penrose X-hörlurarna låter verkligen underbart, det kan du inte förneka. Om du kan ignorera det irriterande hörbara sus som uppstår under tystare scener, kommer du verkligen att uppskatta den breda ljudbilden och kraftfulla basen som dessa hörlurar med sluten baksida kan erbjuda. Du gillar rumsligt ljud
Oavsett om du är ett fan av Dolby Atmos, Windows Sonic eller till och med använder 3D-ljud från PS5, svarade Audeze Penrose X-headsetet mycket bra på alla typer av rumsligt ljudformat vi testade. De erbjuder utmärkta bilder och detaljerat ljud, vilket gör att vi kan upptäcka olika miljöeffekter som vi annars skulle ha missat. du vill ha flexibilitet
Till skillnad från vissa trådlösa spelheadset, Audeze Penrose