ApexDesk ​​​​Elite Series 60 recension av stående skrivbord

ApexDesk ​​​​Elite Series 60 recension av stående skrivbord Om du vill förbättra din hälsa eller helt enkelt vill vara mer aktiv, kan byte till ett stående skrivbord vara ett bra sätt att förändra din arbetsdag, oavsett om du arbetar hemifrån eller redan har återvänt till kontoret. Detta beror på att människor helt enkelt inte är designade för att sitta stilla under långa perioder. Faktum är att de skador som orsakas av att sitta vid ett skrivbord hela dagen är till och med svåra att reparera med regelbunden träning. Baserat i industristaden södra Kalifornien, grundades ApexDesk ​​av flera självutnämnda nördar som tillbringade för mycket tid vid sina skrivbord framför en dator. Det var då företagets grundare började leta efter justerbara skrivbord som skulle göra det möjligt för dem att enkelt gå från sittande till stående. Men på den tiden kostade även stående skrivbord med manuell vev över €700. Genom att utnyttja sina relationer och samarbeta med danska designers kunde grundarna av ApexDesk ​​skapa en serie prisvärda ergonomiska skrivbord. I den här recensionen kommer vi att ta en närmare titt på frakten, förpackningen, monteringsprocessen, användarvänligheten och funktioner som finns tillgängliga på ApexDesks Elite Series 60 elektriska stående skrivbord för att hjälpa dig att bestämma vad som är bäst för dig. Lämplig för ditt kontor eller hem arbetsyta.

Priser och tillgänglighet

ApexDesk ​​​​Elite Series 60 är tillgänglig på företagets webbplats för 599 €, men du kan också köpa den från flera andra onlineåterförsäljare, inklusive Amazon och Newegg. Även om det står att frakt beräknas i kassan på ApexDesk.com, blev vi glatt överraskade över att standardfrakten var gratis och att kontoret skulle komma inom tre till sju dagar. Enligt ApexDesks FAQ erbjuder företaget ibland gratis frakt för marktransporter inom det angränsande USA. Det är också värt att notera att om du bor i eller nära södra Kalifornien kan du hämta ditt kontor direkt från ApexDesks lager, men du måste ringa först.

Design

(Bildkredit: Avenir)

Design

ApexDesk ​​​​Elite Series 2015 släpptes först 60 och uppdaterades under åren med flera förbättringar, och har en 1-tums tjock skrivbord gjord av laminerad fiberskiva med medeldensitet. Skrivbordet mäter 60 tum brett och 27 tum djupt, men eftersom mittsektionen av skrivbordet är böjd framtill och baktill är det 23 tum djupt. Kanterna på skrivbordet är avfasade förutom baksidan av mittsektionen så att användare kan fästa ett monitorstativ för bättre ergonomi. ApexDesk ​​​​Elite Series 60 kan också hålla upp till 235 pund (106 kg) utrustning, vilket gör den idealisk för inställningar med flera bildskärmar. ApexDesk ​​erbjuder flera skrivbord i en rad färger inklusive svart, valnöt, äppelröd, bambu, ljus ek och vit för att matcha resten av kontorsmöblerna. Ramen Elite Series 60 finns även i svart eller vitt om du vill ha lite kontrast eller för att matcha ditt skrivbord. Skrivbordets fötter är "L"-formade och varje fot innehåller en motor med en snabb hastighet på 1,5 tum per sekund. Fötterna fästs i ramen med låsspakar och deras kablar ansluts till en kontrollbox monterad i mitten av ramen.

Digital kontroll

(Bildkredit: Avenir) På höger sida av skrivbordets framsida hittar du en digital kontroller med fyra programmerbara förinställningar. Den kan även monteras på skrivbordets vänstra sida, men du måste borra dina egna hål. Den digitala handkontrollen har greppvänliga gummiknappar som gör ett lätt klick när de trycks ned.

Kabelgenomföring

(Bildkredit: Avenir) Kabelhantering är ganska enkel med ApexDesk ​​​​Elite Series 60, eftersom det finns två genomföringar på vardera sidan av skrivbordet som gör att du kan dra kablar från en stationär dator under skrivbordet till en bildskärm.

kabelhanteringsbricka

(Bildkredit: Avenir) ApexDesk ​​säljer även en valfri 36-tums kabelhanteringsbricka för $30 som skruvas fast på baksidan av skrivbordsramen. Kabelhanteringsbrickan är inte bara tillräckligt bred för att rymma även en stor grenuttag, utan eftersom den hänger från ramen har du gott om utrymme att arbeta med när du ansluter dina enheter. Det finns även hål på båda sidor och i mitten för att ge dig lite flexibilitet när det kommer till att koppla in din grenuttag oavsett var närmaste uttag finns.

Lådor

(Bildkredit: Avenir)

Installera

ApexDesk ​​​​Elite Series 60 som skickades till LaComparacion Pro för granskning anlände i tre välförpackade lådor och inslagna i plastband för att förhindra skador under frakt.

Uppackade delar

(Bildkredit: Avenir) En låda innehöll skrivbordet, en annan innehöll ramen och den tredje var för kabelhanteringsbrickan. Även om ApexDesk ​​kommer att tillhandahålla två insexnyckel, behöver du också en stjärnskruvmejsel för att säkra kontrollboxen och montera den digitala kontrollern på skrivbordets framsida.

Milstolpe Set

(Bildkredit: Avenir) För att montera ApexDesk ​​Elite Series 60 måste du först fästa skrivbordsbenen på dess ben med en insexnyckel. Därifrån måste du fästa ett toppfäste på varje sida av ramen.

Låsspakar

(Bildkredit: Avenir) Benen sätts sedan in i ramen och det är här ApexDesk ​​​​gör saker lite annorlunda än konkurrenterna. Två låsspakar måste sättas in och tryckas ner på varje sida av benen för att fästa dem i ramen.

Kontrollbox

(Bildkredit: Avenir) Därefter måste kontrollboxen anslutas till ramen med en stjärnskruvmejsel. De två strömkablarna från de två benen ansluts sedan till kontrollboxen. Genom att placera kontrollboxen i mitten av ramen är det mycket lättare att organisera kablarna på båda benen med hjälp av ramen. Till exempel använde vi några självhäftande buntbandsfästen för att fästa kablarna under skrivbordet mellan ramen.

Skrivbord fäst vid ramen

(Bildkredit: Avenir) Nu när ramen och benen är monterade måste du fästa dem på skrivbordet med en insexnyckel och montera den digitala kontrollern på skrivbordets framsida med en stjärnskruvmejsel. Om du beställde en kabelhanteringsbricka med ditt skrivbord är det nu dags att montera det och fästa det på baksidan av ramen med de fyra medföljande tumskruvarna. Nu när ditt skrivbord är färdigt rekommenderas det att någon annan hjälper dig att lämna tillbaka det. Eftersom det här är ett elektriskt skrivbord med två motorer måste du också initiera det innan du kan börja använda det. För att göra detta, tryck och håll ner upp- och nerknapparna och släpp dem när "000" börjar blinka på den digitala styrenheten. Skrivbordet kommer att sjunka hela vägen ner och sedan upp innan det stannar halvvägs.

Använda sig av

(Bildkredit: Avenir)

Använda sig av

När vi var klara med att montera det stående skrivbordet ApexDesk ​​Elite Series 60 bestämde vi oss för att testa det med en mini-ITX-skrivbord och en professionell bildskärm från Dell. Som vi nämnde tidigare, gör genomföringarna på båda sidor av skrivbordet det enkelt att dra kablar från din PC till din bildskärm. Utan dem skulle du behöva placera datorn på baksidan av skrivbordet för att dölja kablarna, men genomföringarna gör att du kan ha din PC i mitten av skrivbordet. De kan också vara användbara om du vill installera datorhögtalare på vardera sidan av din bildskärm.

Böjd utskärning

(Bildkredit: Avenir) ApexDesk ​​Elite Series 60 var mycket bekväm att använda sittande eller stående på grund av det böjda urtaget på skrivbordets framsida. Det gör att du kan vara lite närmare din bildskärm utan att känna att du lutar dig mot skrivbordet. Bredden på skrivbordet gav oss också gott om plats för ett tangentbord, en mus och annan kringutrustning. Om du har använt andra elektriska ståbord tidigare kan det ta lite tid att vänja dig vid ApexDesks Elite Series 60:s digitala kontroller. När du trycker på en av knapparna en gång. justerar höjden på skrivbordet till en av dina förinställda positioner, med denna digitala kontroller kan du trycka på en digital knapp två gånger snabbt eller hålla knappen nedtryckt för att höja eller sänka skrivbordet enligt dina förinställda inställningar. Detta är inte på något sätt en paus, utan något att tänka på när du använder ApexDesks Elite Series 60 ståbord. På tal om digital styrenhet kan den presentera upp till fyra positioner och lagra dem på sina numrerade nycklar. För att göra detta, justera först skrivbordet till önskad höjd, tryck sedan på "M"-knappen med en av sifferknapparna i tre sekunder tills den visade höjden börjar blinka och släpp båda knapparna.

Konkurrens

Eftersom ApexDesks Elite Series 60 stående skrivbord är tillgängligt för 599 €, letar vi efter elektriska stående skrivbord med liknande priser som erbjuder liknande funktioner. I det här fallet är det grenstående skrivbordet och Vari elektriska ståbord som nämnts ovan lämpliga. Precis som ApexDesk ​​​​även erbjuder ett 71-tums skrivbord i Elite-serien, erbjuder Branch Furniture två konfigurationer för sitt permanenta Branch-skrivbord, även om båda är dyrare. Företagets Team Plus stående skrivbord är 48 tum brett och 30 tum djupt och är tillgängligt för 699 $, medan den större executive versionen för 799 $ är 60 tum bred och 30 tum djup. Monteringsprocessen är lite svårare, men när det väl är monterat är Branch Standing Desk ett riktigt blickfång. Dess motorer är också tystare än ApexDesks Elite Series 60 eller Varis elektriska stående skrivbord. Vari Electric Standing Desk finns i flera konfigurationer för att passa storleken på din arbetsyta från $ 595 till $ 795. Precis som med ApexDesk, erbjuder företaget också ett extra stort 72-tums brett skrivbord. Medan ApexDesks kabelhanteringsbricka är låst på plats kan Vari luta fram och tillbaka, vilket gör det enkelt att ansluta enheter till ett grenuttag. Du måste dock betala extra för en kabelhanteringsbricka med båda skrivborden, medan Branch planerar att lansera sin egen kabelhanteringsbricka nästa år.

Slutlig dom

ApexDesk ​​​​Elite Series 60 är ett utmärkt alternativ för dem som letar efter ett prisvärt stående skrivbord. Trots lanseringen för sex år sedan, uppskattar vi hur ApexDesk...