Amazon Kindle recension | Jämförelsen

Amazon Kindle recension | Jämförelsen Amazon Kindle Deals (2019) PRE-PRIME DAY REA slutar på Kolla in fler erbjudanden från dessa toppåterförsäljare: Om du funderar på att köpa en eReader just nu, kommer du nästan säkert att leta efter att köpa något från Amazons Kindle-linje. Med tre produkter som erbjuds erbjuder Kindle-familjen något för alla, med premiumfunktioner begränsade till produkter som Kindle Paperwhite eller, ännu viktigare, Kindle Oasis. Som sagt, det billigaste och mest grundläggande Kindle-alternativet, det vi tittar på här, förbättras för varje generation som går. Faktum är att den tionde generationen (släpptes i början av 2019) är en av de mest framgångsrika e-läsarna genom tiderna. Oavsett om du vill uppgradera din befintliga e-läsare, byta från att läsa e-böcker på din telefon eller ta första steget in i ditt bibliotek, kan 2019 Amazon Kindle Edition vara precis vad du behöver. Vi kan se några riktigt bra Kindle-rabatter för Amazon Prime Day den 21-22 juni, eftersom Amazon vanligtvis sänker priset på sina egna produkter. Förra året såg vi en minskning med 45 % och eftersom Kindle är ännu äldre kan rabatterna vara större. Så vi rekommenderar att du väntar tills dess om du är frestad av Amazons Kindle, särskilt som vi kan se erbjudanden som kombinerar den med skyddsfodral etc. Om vi ​​ser några betydande prissänkningar kommer vi att publicera dem här, så kolla in dagen för att ta reda på det.

Amazon Kindle pris och releasedatum

Amazon Kindle

Bildkredit: Amazon Amazons senaste Kindle släpptes i april 2019 och du kan köpa den direkt från webbplatsen såväl som från olika tredjepartsåterförsäljare runt om i världen. När det gäller priset börjar det på €69.99 / €89.99 / AU$139 för basmodellen. Alla versioner av denna Kindle kommer med samma mängd lagringsutrymme, men prisskillnaden spelar in eftersom du med denna billigare variant får annonser på låsskärmen. Om du vill undvika alla dessa reklamfilmer kan du betala €79.99/€109.99 (cirka AU$150) för en modell som inte inkluderar dem. Detta är dock inte fallet i Australien; istället erbjuder företaget helt enkelt en annonsfri version. Det bör noteras att den är dyrare än den senaste generationens Kindle-modell. Den kostar runt €10 eller €10 mer än utgångspriset för den senaste generationens modell, men det är ingen större prisskillnad, särskilt eftersom du får en bakgrundsbelyst version här för första gången.

Design

Designen här är anmärkningsvärt lik alla andra basmodeller av Kindle, för i stället för att skära ut områden eller designa om hela utseendet har Amazon hållit fast vid vad som har blivit en sammanhängande design för e-läsarlinjen. När du plockar upp den känns den inte direkt lika avancerad som Kindle Paperwhite, och är i en helt annan, och lägre, liga än Kindle Oasis. Den är dock särskilt lätt att hålla i handen, med sin 6-tumsskärm som gör den lätt att hålla i ena handen även när du kastas på ett tåg och måste hålla i livet med den andra handen. De exakta måtten är 160 x 113 x 8,7 mm, som, även om de är tjockare än dyrare e-läsare, inte skiljer sig märkbart. Själva e-läsarens kropp är av plast, och det är till stor del därför den känns mindre elegant än kroppen i helmetall på Kindle Oasis. Bild 1 av 3

Bild 2 av 3

Bild 3 av 3

Det finns också stora ramar med en läpp som håller dem ovanför skärmen. Detta gör skärmen mindre benägen för repor, men dessa är större än vad många kan förvänta sig på en eReader som denna. Det ger dock fingret en plats att sitta på medan du läser och ger dig en bra plats att hålla enheten på. För att slå på skärmen finns det en knapp längst ner på eReader bredvid mikro-USB-porten som används för att ladda den. Det finns inga andra knappar runt den yttre kanten av eReader, så den är lätt att hålla i utan att råka röra dem. Det är ett konstigt val att företaget ännu inte har antagit USB-C på någon av sina Kindle-modeller. USB-C skulle möjliggöra snabbare laddning och skulle innebära att du också kommer att kunna använda laddaren som följer med din Android-telefon, men det är något som företaget inte har sett det lämpligt att göra ännu. Du kan välja mellan vita eller svarta färger för Kindle, och om du inte gillar det utseendet finns det en mängd olika fodral från tredje part, såväl som några designade av Amazon själv, för att skydda den. På tal om skydd, detta kommer inte att överleva ett dopp i poolen under semestern och det finns inget som hindrar sand från att komma in i denna mikro-USB-port. Amazon har gett vattenbeständighet på sin senaste avancerade Kindle, men du kommer inte att få det med denna ingångsnivå Kindle, så du vill övervaka den och se till att den inte skadas om du använder den. på semestern eller i badrummet.

Övervaka

Amazon Kindle Det finns en 6-tums antireflexskärm på Kindle, som har samma storlek som många andra e-läsare, inklusive den populära Kindle Paperwhite-modellen. Vi tyckte att det var en bekväm storlek att läsa, även om upplösningen inte var den bästa vi har sett. Det är 167 pixlar per tum, medan till exempel Paperwhite är nästan det dubbla med 300 pixlar per tum. När man läser de flesta böcker är en lägre upplösning bra, men vi tycker att det är lite svårt att läsa andra typer av titlar, som serier eller tidningar, på eReader. Höjdpunkten här är att Amazon nu har inkluderat en bakgrundsbelysning på den mest grundläggande Kindle-modellen. Det är en stor uppdatering, och det betyder att du nu kan läsa detta i mörker.

< p class="vanilla-image-block" style="padding-top:56.25%;">Amazon Kindle Det är inte en lika bra upplevelse som om du fick Paperwhite eller Oasis, eftersom den bara har 4 lysdioder (den förra har 5 medan den senare har 12), men vi fann att den ger mycket ljus när du försöker läsa i mörker . Detta är huvudscenariot du vill ha denna bakgrundsbelysning för, men det gör också läsning i direkt solljus till en bekvämare upplevelse än på tidigare Kindle-modeller. Du kan manuellt styra belysningen av Kindles bakgrundsbelysning, men den har inte ett automatiskt ljusstyrkeläge som de med Kindle Oasis är vana vid. Sammantaget är skärmen en mycket bättre upplevelse att använda här än på en äldre grundläggande Kindle. Om du någonsin är frustrerad över oförmågan att läsa i mörker, kanske du vill överväga att uppgradera till denna nya Kindle-modell. Pris - Amazon Kindle (2019): ▼