Kom för att döda, stanna för utsikten.

När du behöver se helheten är det ibland bäst att gå tillbaka till dina rötter. Assassin's Creed Origins tar denna tanke till hjärtat och går in i det forntida Egyptens flytande och livfulla öppna värld. Även om detta drag förebådar en ljusare framtid för serien, är det också tydligt att dess övergripande spelupplägg och presentation kämpar för att hänga med i den nyfunna takten och skalan.

Genom att sudda ut gränserna mellan prequel och uppföljare tar Assassin's Creed Origins oss tillbaka till början av Assassin Brotherhood, samtidigt som det lägger grunden för en ny aktuell berättelse. Utspelar sig under det ptolemaiska kungadömets dagar i Egypten, och du spelar som Bayek, en Medjay-vaktare som ger sig ut på ett hämndsökande mot en gåtfull ordning som föregick tempelriddaren. Genom att korsa stigar med historiska personer som Kleopatra och Julius Caesar, korsar Bayek de tjocka och varierande länderna i Nordafrika. Han kommer att infiltrera, attackera och skära ned nyckelfigurer på den sociala och politiska planeten i Egypten, vilket orsakar flera oavsiktliga konsekvenser för kungarikets framtid, fram till dagens händelser.

• De trettiotre mest efterlängtade datorspelen för tvåtusentjugotvå och längre
  • De mest förbannade vapnen från en vapenspecialist 2021
  • De största Nintendo Switch-spelen som nått XNUMX och mer
  • De största PS-spelen kommer 2022
  • De bästa liveservicespelen 2021
  • 16 bästa Zelda Breath of the Wild-fel 2021
  • Utrustning: skjutvapenspecialist undersöker olika typer av hagelgevär
  • Vapenspecialistens FAVORITA vapen 2021
  • De bästa speltrailrarna 2021

• Det börjar på:
    • Det slutar på:

• Rapportera ett problem Tyvärr, men du kan inte komma åt detta innehåll. Ange ditt födelsedatum för att se detta

Spelas nu: Assassin's Creed Origins Videorecension

Även om referenser till väsentliga karaktärer och händelser från andra spel finns, tar de en baksäte till Origins parallella berättelser, framför allt om Bayek och hans följeslagare när de lägger grunden för deras trosbekännelse i Egypten. Exakt samma Bayek har en enorm inverkan på planeten, han bryr sig om resten och sin miljö. Trots olyckan tvekar han inte att bryta spänningen med ett skämt eller att dela en stund av ömhet med människorna i hans närhet. Medan han är fast besluten att hämnas på dem som har gjort honom orätt, är han alltid redo att hjälpa de behövande.

Origins utnyttjar potentialen i sin miljö, visar en sammandrabbning av ideologier och etniciteter i hela det ptolemaiska Egypten och ger det liv på överraskande sätt. I dess trettio timmar långa huvudberättelse kommer du att resa genom Egypten och möta olika allierade och motståndare med sina mål. Även om vissa platser delar för många likheter i stil och landskap i allmänhet, och andra är frustrerande i innehåll och aktivitet, är Egypten generellt sett levande och sprudlande, vilket ger en stark känsla av liv till sin omgivning.

Från flockar av fåglar som flyger i tiden när de rasar genom träsk, till krokodiler som griper sjömän från sina skepp när de flyter nerför floder, Assassin's Creed Origins visar upp levande detaljer om en planet i aktion och är hem för flera unika AI:er som leker med var och en av dem . Övrig. I ett fall kan du råka ut för en razzia på en camping och plötsligt bli attackerad av flockar arga flodhästar från den närliggande sjön. Egypten är utomordentligt tjock i de mest folkrika städerna och städerna, på ett övertygande sätt genom en tydlig känsla för detaljer, och är en av de bästa prestationerna i serien.

Att spela Bayek's Voyage är förvånansvärt lärorikt, vilket gör varje evenemang och landmärke, även gladiatorarenor och racerbanor för vagnar, till en möjlighet att lära sig mer om miljön och perioden. Från folkmassornas allmänna samtal i Alexandria till de olika anteckningar och dagböcker som finns på intressanta platser och kriminella läger, kommer du att lära dig mycket om Egyptens tidigare säsonger, som leder fram till det "nuvarande" tillståndet i ditt ptolemaiska land. regeringen och orsaken till social konfrontation i varje del. Basberättelsen och delberättelserna visar upp fall av kulturkrockar mellan grekisk-romerska och egyptiska influenser, och är engagerande och känns meningsfulla, och tar upp säsongens problem med systemisk rasism, kolonialism och kvinnohat.

Detta är särskilt relevant för Bayek, som är en outsider på många av de platser han besöker och bevittnar en del av övergreppen som ett resultat. Trots detta hanterar Origins sin övergripande ton skickligt genom att kompensera stunder av kvävning och allvar, som uppdragen som handlar om giriga markägare som förgiftar lågklassmedborgare, med stunder av lättsinne, som när Bayek hjälper små lokalbefolkningen i städerna att göra parkourtrick.

Tyvärr uppstod flera tekniska problem och fel som avbröt experimentets framsteg. När vi läser Xbox One X- och PS4-versionerna, fall av popparerande texturer, märkbara bildhastighetssänkningar genom mellansekvenser och spel, och konstiga grafikproblem när man crawlar och spelar, devalverade interaktion med andra karaktärer ögonblicken och överraskande händelser. Tyvärr kvarstår dessa nackdelar hela tiden, vilket orsakar en annars otrolig passform.

Genom att gradvis bryta dig loss från den något identiska formeln för gamla Assassin's Creed-spel, där du gradvis flyttar till olika kärnområden och tar dig an i stort sett out-of-the-way uppdrag, erbjuder Origins dig en högre nivå av frihet och handlingsfrihet på en mer transparent planet , där du kan delta. i aktiviteter som du väljer. Varje zon har flera intressanta platser, så att gå ut ur ditt sätt att hitta osynliga platser kan ge värdefulla byten, världshistoria och andra hemligheter relaterade till något större.

På sin fritid kan Ranger Medjay delta i arenastrider och stridsvagnar för att vinna guld och andra priser. På sin fritid kan Ranger Medjay delta i arenastrider och stridsvagnar för att vinna guld och andra priser.

Förutom att introducera ett nytt öppet ramverk, undersöker Origins en av de andra viktiga pelarna i seriens spelupplägg: strid. Stålhandel med motståndare känns nu mer aktiv och även involverad i deras aktiva attacker och blockerar och parerar i realtid. Även om några antydningar om grupphandlingen i serien finns kvar, är striden mer fokuserad på mindre bråk där du väljer dina ögonblick och attackerar vid rätt tidpunkt. Utöver detta har avståndsstriden också förbättrats, vilket ger större manövrerbarhet och precision, inklusive användbar slow-motion-inriktning samtidigt som man hoppar genom luften. Även om det här nya sättet att bekämpa initialt känns som en allmän förbättring, vilket gör striden mer engagerande och även engagerande, ger vissa av förändringarna upphov till nackdelar som kan göra dem smärtsamma.

Även om striden är stabil när man slåss mot ett begränsat antal motståndare, vänder saker och ting snabbt söderut när fler motståndare läggs till mixen, eftersom mekaniken är designad för mer intima matchups. Detta blir unikt problematiskt med en låst kamera som följer handlingen för nära och förvandlar vad som kan vara taktiska och hårda strider till desorienterande och besvärliga möten. I vissa fall var det bättre att slåss utan lås, vilket gjorde det lättare att hålla koll på vad som pågick.

Detta obehag finns även i stealth-systemet, vilket är mer irriterande än i tidigare spel. Oavsett vilket kan långsammare och mer avsiktliga rörelser kännas opålitliga på grund av mindre exakta och lyhörda kontroller. I vissa fall, genom att smyga och klättra, kan Bayek haka fast på avsatser och andra föremål när han kommer tillräckligt nära, vilket ofta resulterar i tillfällig exponering för motståndare. Stealth plågas av dessa inkonsekvenser, oavsett om det handlar om genomskinliga objektmotståndare eller tillfällen där AI-medarbetare regelbundet utsätter sig själva för risker. Stealth är ofta svårare än det är värt, vilket gör det till en av de svagaste aspekterna av Origins.

Ingen förklaring tillhandahålls

Assassin's Creed Origins försöker förena etablerade tysta actionelement med action-RPG-mekanik, men dessa två halvor går inte alltid ihop. Genom att inkludera statistisk byggnad och byte skapar det överflödig nivåhantering för områden på kartan. Detta översätts till tid som ägnas åt att polera för att skaffa sig viktiga färdigheter och resurser och kan i en större mening kännas som ett konstgjort fyllmedel. Detta i sin tur krockar med fantasin om att vara en skicklig lönnmördare som använder sina resurser såväl som intelligens för att manövrera genom motståndarens gömställen. Det kan vara ganska överraskande att spendera tid på att smyga på elitmotståndare och sedan upptäcka ditt dolda svärd...

Var kan man ladda ner Assassin's Creed Origins

Början
    Början