Nu börjas det igen.

Fire Emblem Warriors tar med hjältar från den vördade Fire Emblem-strategiserien och släpper dem på de röriga slagfälten som Warriors-spel från utvecklaren Omega Force är kända för. Dessa riddare, paladiner och magiker är idealiska för medeltida konfrontationer mot svärmar av olyckliga motståndare, men deras inverkan på Warrior-formeln är när det gäller resten flyktig. Fire Emblem Warriors är lika roligt som det är i skurar som många andra Warriors-spel innan det: enkel glädje infekterad av repetitiva och ytliga möten.

Precis som de nyare Fire Emblem-spelen introduceras du för ett nytt par av huvudpersoner: Lianna och Rowan. Bröder och systrar, arvtagare till kungariket Aytolis, ditt land är hotat av uppkomsten av en själlös drake och tusentals djävlar från en annan planet som har glidit genom en spricka i rum och tid. Likaså kommer karaktärer från flera Fire Emblem-tidslinjer (The Blazing Blade, Shadow Dragon, Awakening, Fates och Echoes) till hjälp för Lianna och Rowan. Det är en tunn berättelse som leder till många obekväma utbyten och klichéhändelser. Och även om det kan vara normalt för Warriors-serien, annonseras Fire Emblem-spel i allmänhet för sina spännande berättelser och insiktsfulla karaktärer, så det är svårt nog att inte känna sig lite besviken över att se så lite av denna övergång till denna experimentella produktion.

Om du kan lite om Warriors-spel så vet du vad du kan förvänta dig av att Fire Emblem Warriors följer formeln väldigt noga: när du spelar en av de många gratishjältarna vågar du dig ut på slagfältet och dödar hundratals . Eller till och med tusentals. , motståndare i ett uppdrag med kombinerade attacker är definitivt enklare att utföra.

Attacker och kombinationer görs genom ett 2-knappssystem för lätta och tunga attacker, och du får tillgång till en attraktiv singulär förmåga när din skademätare är full. Vapentriangelsystemet som är lånat från Fire Emblem dikterar en karaktärs effektivitet mot en annan baserat på deras standardvapen, men att väga fördelarna med en-mot-en-uppdrag saktar ner den snabba och njutbara takten i striderna. På samma sätt gör matchmaking-systemet, där du gör allt du kan för att binda mellan 2 karaktärer, inte det här spelet mycket, mycket annorlunda från andra Warriors-derivat.

Förutom att känna att de är ytliga, Fire Emblem Warriors joue en douceur, och de kan ge sina tjänster som Chrom, Marth och Lyndis befria sig från leurs manières au tour par tour de essaims massifs d'ennemis de Bas Leveau på riktigt tid. Tyvärr var inte varje älskad Fire Emblem-karaktär cast, utan anmärkningsvärda huvudpersoner som Alm, Eliwood, Ike och Roy.

Med tanke på den potentiella inverkan Fire Emblems krävande natur kunde ha haft på Warriors-seriens enkla hack-and-slash-kompromisser, är det traditionella förminskade perfekta läget en annan källa till besvikelse.

I enlighet med Fire Emblem-kunskapen kan du välja mellan "casual" och "traditionell" spellägen, även om reglerna fungerar annorlunda och undviker traditionell permanent död för något som är lite mindre straffbart. Under ett eventuellt spel återupplivas fallna allierade helt enkelt vid vissa kontrollpunkter; Men de kan också återutges i traditionell komplexitet så länge du har tillräckligt med guld och andra relevanta föremål. Med andra ord, ingen karaktär är verkligen död. Det är också konstigt att du ska oroa dig först, eftersom du är fri att växla mellan någon av de 4 karaktärerna som du kan ta på ett uppdrag, vilket låter dig snabbt övervaka och hela alla allierade som kan vara på marken. av död. Med tanke på den potentiella inverkan som Fire Emblems krävande karaktär kunde ha haft på Warriors-seriens enkla hack-and-slash-uppdrag, är det traditionella minskade perfekta läget en annan källa till besvikelse.

Detsamma kan sägas om dess AI-medarbetare, som praktiskt taget är värdelösa i autonomi, även när de har ett direkt syfte som att attackera eller skydda en person eller en vald plats. De tar sällan den mest effektiva vägen efter deras begäran och slutar ofta med att bara stanna när de når sin destination. Med sådana opålitliga partners tvingas du i slutändan göra allt själv när uppdragen utvecklas.

Och eftersom Fire Emblem Warriors är ett Warriors-spel finns det hundratals motståndare på skärmen unisont. Bildfrekvensen ökar då och då, och nästan sväller samtidigt som spelet försöker få motståndarna du har besegrat och deras ersättare att rusa in i striden. Exakt samma nackdel uppstår när karaktärer går in i uppdrag i korta voice-over-scener, vilket gör att spelet saktar ner till stop-motion-hastigheter. Dessa prestandanackdelar hindrar inte din förmåga att bli framgångsrik, men de är irriterande nog att irritera dig.

Fire Emblem Warriors ändrar inte drastiskt formeln för 2-decennium Warriors-serien, och försöker inte heller göra det. I bästa fall är det ett acceptabelt fordon för Fire Emblem-karaktärer, en chans att träna sina muskler på en ny plats utan begränsningarna av turbaserade strider som hämmar deras förmågor. Det finns spår av orealiserad potential, och tanken på vad som kan ha förföljt ett Warriors-spel med riktigt trafikerade karaktärsrelationer och permanent död. För närvarande är det utom räckhåll, eftersom Fire Emblem Warriors är ett annat samarbete där Omega Force-trender dominerar den färdiga produkten.

Ladda ner Fire Emblem Warriors

Krigare
Krigare